dimecres, 16 de juny del 2010

Com preparar la Jukola, la gran cita de l'any

Ja fa uns quants mesos que vaig decidir donar el "si vull" a la meva participació a la Jukolan Viesti. Recordo fa uns 4-5 anys, quan en la vida havia tocat un mapa d'orientació i en Quim Roca em va convéncer per fer el curs de lliure elecció de la UdG, allà vaig conéixer en Narcís, l'Amadeu, en Marc, en Carles Ferrer i l'Oscar, i des d'aquell dia tinc posat a la ment un vídeo de 2000 persones sortint corrent amb un mapa immens per algun lloc de Finlàndia, allò era la Jukola i demà marxo cap allà.

Alguns diuen que el terra tremola a la sortida, que els països escandinaus es paralitzen aquest cap de setmana, jo la veritat, no sé si tot és cert, però els nervis de la competició ja els tenim els 7 corredors de l'equip a dintre i això és pressagi d'un gran esdeveniment.

Durant aquest primer mig any, la meva preparació ha estat tota dirigida i enfocada a aquesta gran competició. Per afrontar una competició d'aquest tipus calia atacar 3 punts claus, el físic, el técnic i el mental.

Per el que fa al físic, l'entrenament ha estat bàsicament córrer, córrer i córrer, intercalant sessions de bici i piscina enfocant-los únicament a la oxigenació muscular, no a la millora. He acumulat més quilòmetres que mai a peu, començant a principis d'any la participació en mitges maratons de muntanya i altres curses a peu de menor quilometratge.

Técnicament continuo com sempre, amb bona afinitat però encara amb errors en cursa. He pogut participar en curses d'orientació, així com a raids per millorar técnicament. I jugant amb el Route Gadget he fet els recorreguts de totes les Jukolas des de 2001, al final sembla que em conec més els mapes finesos que els d'aquí! Treballant a la costa baix-empordanesa, aprofitava al acabar la meva jornada laboral per entrenar als mapes de la zona del Montgrí, amb boscos de pins i vegetacions baixes, així com el mapa que em té el cor robat des del primer dia que el vaig catar, els masos de Pals, tots ells amb una vegetació mediterrània que s'acosta una miqueta als boscos escandinaus.

I mentalment és on tinc més avantatge, gràcies als raids tinc el coco bastant dur i el cansament poques vegades afecta el meu rendiment. Durant les darreres dues setmanes m'he dedicat a sortir a córrer a primeríssima hora del matí, que és l'hora que correspondrà a la meva posta, d'aquesta manera el cos s'acostuma ja a reaccionar amb les condicions de llum del moment, i a posar-se en marxa ràpid després de la nit. També he aprofitat les primeres temperatures d'estiu per dormir amb la finestra de l'habitació oberta i la persiana amunt, així m'acostumava a dormir fresquet i habituar-me a estar amb llum solar al matí, és a dir, intentar simular les condicions que es viuran a Kytäjä el proper dissabte i que no agafi desprevingut al meu cos.

I per fi ha arribat el gran dia, demà al matí toca volar cap a Helsinki amb l'equip, on a part d'intentar aprofitar algunes hores lliures per conéixer la capital finlandesa, toacarà posar-se en marxa amb els mapes de la zona i acostumar-se a la orientació escandinava, molt diferent a la d'aquí. La primera nit la passarem a la ciutat, per marxar l'endemà cap a zones properes a la competició, dormint en una cabana de fusta enmig del bosc el divendres amb més entrenaments, i el dissabte visitar al migdia la zona de cursa, instal·lar-nos a la tenda que ens farà d'hotel i veure a la tarda la cursa de les noies, el Venla Relays, sopar i preparar-nos per viure el gran espectacle de la Jukolan Viesti, amb sortida a les 23:00 hora finlandesa (+2 GMT).

Dintre l'equip, m'han encolomat una bona responsabilitat, la setena i última posta, la més llarga. L'ordre de postes amb les distàncies i els temps de l'equip seran les següents:

1.- Pau Curriu (COB) 9.8km/67 min.
2.- Toni Muné (Farra-O) 10km/73 min.
3.- Lleí Viles (COB) 11.3km/83 min.
4.- Vicenç Clarena (UE Vic) 6.9km/48 min.
5.- Joan Fernández (Farra-O) 6.9km/46 min.
6.- Oriol Andreu (UE Vic) 9.3 km/62 min.
7.- Carles Domingo (Aligots) 13.3 km/86 min.

Juntament amb el nostre modest equip, 15000 corredors més establiran un record de participació en aquesta històrica cursa. I per si voleu seguir la competició, una TV finesa farà la retransmissió de 12 hores de la cursa, teniu el link a continuació.

Jukolan Viesti on TV

Seguiré informant i sobretot compartint les experiències que allà hi visqui!

Web oficial Jukola 2010

http://carlesdomingo.blogspot.com