dimarts, 2 de juny del 2009

Històries de la Lliga Espanyola de BTT-orientació

El passat cap de setmana va disputar-se una prova doble de la Lliga Espanyola de BTT-O a la localitat osonenca de Sant Julià de Vilatorta. La prova també puntuable per la Copa Catalana de BTT-O, va disputar-se en els mapes de Vilalleons (llarga distància) i els Munts (mitja distància)

Llarga distància:
Sobre un traçat de 30 quilòmetres i un total de 18 fites per la categoria homes-sènior, va disputar-se la llarga distància. La primera part del recorregut, transcorria per els camps en direcció sud cap a Vilalleons, i no era fins a partir de la fita 7 que començava el desnivell de veritat. La primera part, es tractava d'enllaçar camins i pistes amb una mínima complicació tècnica. La tirada 7-8, presentava ja una múltiple elecció de ruta condicionada sempre per el desnivell a superar, ja que era aquí on es presentava la major part del mateix, a la fita 8, situada dalt d'un turó, s'hi arribava caminant per un corriol infernal on s'havia d'arrossegar la bicicleta de la manera que fos possible, a partir d'aquí, novament múltiple elecció de ruta i amb un anàlisi posterior del mapa, observo que la meva no va ser l'òptima. Les tirades corresponents de la 8 a la 11, gens agradables per la meva opinió personal, t'havies de dedicar a seguir un corriol que resseguia la carena de turons i anar baixant per corriols a picar la fit i pujar per allà mateix, el que s'anomenen culs de sac que, opinió, es podrien haver estalviat. La tirada 11-12, novament llarga, conduïa ja en direcció a l'arribada a Sant Julià, transitant per la mateixa zona de la sortida on, inicialment ja havíem pogut apreciar la gran densitat de corriols, tot i això, complicacions mínimes per seguir en cursa. Ja afrontant la recta final de la cursa, un grup de fites col·locades dins el poble ens conduïen cap a meta, la 13, a les immediacions del castell, es va veure afectada per la senyalització d'un trial que es disputava l'endemà i feia despistar moltíssim als corredors, jo vaig caure a la trampa, i sort que la gent de la organització va tenir cura de facilitar les coses conscients de la complicació que comportava trobar una zona plena de cintes. Un cop resolta la baixada del castell, un joc de 5 fites conduïa a l'arribada. Amb un temps de 2:05:43, completava una cursa mitjanament bona que em col·locava en tercera posició a la categoria de Copa, darrera d'en Lluis Ferrer (BO) i en David Tarrés (COB). La resta d'Aligots, l'Albert Roca segon a la categoria de Lliga, i l'Albert Joan i en Sergi Coll passant les mil i una per marcar un fora de control i un error en tarja respectivament.

Mitja distància:
Aquest cop tocava l'extrem nord-est del mapa, ja cap a les immediacions del pantà de Sau. Amb un recorregut superior als 20 quilòmetres i 15 punts de control per la zona dels Munts va disputar-se la mitja distància. La primera part de la cursa, les primeres 5 fites, es podrien diferenciar de la resta per ser de les més tècniques, ja que es trobaven en una zona amb molta densitat de corriols, camps i clars de roca o oberts que dificultaven molt la lectura en un mapa 1:15000, tot i això, crec que els meves el·leccions de ruta van ser prou bones, potser no les òptimes, però per anar trobant les fites ja va servir. Impressionant la col·locació de la fita 5, en un corriol que ascendia per un tàlveg tot enfangat per un riuet que feia les delícies dels més salvatges. A partir d'aquí començava a pronunciar-se novament el desnivell i baixava la tecnicitat, el·leccions clares de traçat sense dubtes per la 7 i la 8, i també la 9, on vaig cometre un error per perdre la concentració d'una forma un tant peculiar, havíeu sentit a parlar mai d'un xoc frontal entre dues bicis, doncs això és el que em va passar, baixant per un corriol estret a tot drap vaig trobar-me per davant una participant a dames-sènior que no vaig poder esquivar, vam xocar frontalment, sense danys per cap dels dos, però que ja van fer perdre la concentració i em vaig passar el corriol directe per atacar la 9, afortunadament, més al sud existia un nou corriol d'atac no tant directe que em va ajudar a rectificar el meu error, i com no, després de la 9, cul de sac i a tornar per allà mateix, i per seguir amb les meves costums, que faig quan m'equivoco a una fita? doncs que la següent també la cago! i la 10 me la vaig passar de llarg. Encara tocava però tornar a pujar per la 11 i després la 12, ja en direcció nord cap al poble, per entrar en les tirades cap a la 13 i la 14 situades en els camps propers a l'arribada. Aturant el cronòmetre en 1:36:46, tornava a ser tercer en una cursa que no m'havia satisfet del tot, per davant, novament en Lluis Ferrer (BO) i segon en Ramon Aubets (COB), el resultat que em permetia assolir la segona posició a la combinada de les dues curses i començar, amb bon peu, la meva participació a la Copa Catalana de BTT-O. La resta d'Aligots, l'Albert Roca quart a Lliga i segon a la combinada, en Narcís Pou setè i en Marc Julià desè, donant a Aligots la segona posició per clubs en aquesta segona modalitat de la mitja distància.

HOMES SÉNIORS CAT (24)
1 Lluís Ferrer BO 1:47:04 1 1:22:33 1 3:09:37
2 Carles Domingo ALIGOTS 2:05:43 3 1:36:46 3 3:42:29
3 Ramon Aubets COB 2:12:29 5 1:35:42 2 3:48:11
4 Xavier Julià Grions 2:15:56 7 1:36:56 4 3:52:52
5 Josep Redorta U.E.Vic 2:33:02 8 2:09:23 12 4:42:25
6 César Camarero Grions 2:40:57 10 2:08:24 11 4:49:21
7 Jordi Sucarrats UPC 2:40:13 9 2:22:04 14 5:02:17