dimarts, 31 de març del 2009

Les coses es van posant al seu lloc


La segona cita amb el Caixa Girona d'enguany ha recaigut a Fornells, el passat 29 de març. Durant la setmana anterior, 4 voltes al circuit per reconéixer el traçat de cada any, els mateixos corriols divertits i sinuosos per els boscos entre Fornells i Quart, però a partir de dissabte, cau la sorpresa, comença a ploure a bots i barrals, i Fornells amb fang és brutal!! sé de que us parlo!!
Avui afrontarem una cursa amb pluja, fia ja massa temps que estava tot sec, sortim tard perque els peques s'han endarrerit, de sortida, per evitar el primer tall de corriol que podria ser conflictiu ens desvien per la carretera fins a l'entrada de la pista a l'esquerra un cop passat el Pitch & Putt, m'enganxo a la roda d'en David Bragulat que juntament amb en Coromines em condueixen fins a entrar a rodar al grup capdavanter de cursa. En aquest circuit és importantíssim entrar a davant en el primer corriol, s'ha d'apretar al principi per entrar bé i no perdre temps en possibles embussos. El primer tram de corriol transcórrer vorejant un camp, es produeix un petit embús a l'entrada del bosc que alguns "tramposos" perque no s'els pot anomenar de cap altra forma, aprofiten per colar-se per enmig del camp, quina ràbia em fan, aixeco la bici, i la creuo al mig del corriol, a mi els tramposos no em guanyen! per mala sort se n'han colat dos rivals directes, i per postres i irrespectuós corredor del Cassà té problemes de canvi a cada pujadeta i em fa posar peu a terra sense donar-me pas, això ja és el màxim, tramposos i gent irrespectuosa que no sap que s'ha de deixar pas a un corredor més ràpid, els nervis a rebossar, m'en fan una més i salto!!
A mig primer sector per el Bosc de Can Pla i Daniel atrapo en Javi (Impuls Medes) que havia entrat al corriol abans que jo, el passo quan tinc espai, i al cap d'uns metres de corriol veig que ja no em segueix. Segons els meus càlculs m'en queden 2 per davant, fe que confirmo en el bucle del bosc de Quart, quan ells dos ja baixen i jo els creuo pujant, van bastant forts, però al final de la primera volta ja atrapo al primer d'ells, en Francesc Tolra (Dr Bike) ha baixat molt el ritme, no sé si té problemes físics o mecànics però no intenta ni seguir-me. La primera volta ha estat molt i molt complicada, el terra estava molt tou, i a les zones técniques la bici es feia incontrolable, a la sortida de les curves colejava de tots costats quan apretaves fort el ritme, i m'intueixo que a la segona volta, després del pas de tant corredors, el traçat haurà empitjorat. Entro de nou al corriol, amb un bon ritme, les cames responen bé però la mecànica de la bici ja no va fina per culpa de tot el fan acumulat, es tracta d'acabar. Sorpresa! el circuit ha millorat, la capa tova s'ha apartat i el terra és bastant compacte per traçar, la bici és dominable!
Per davant, només corredors d'altres categories, que a cada un d'ells m'he de girar per mirar el dorsal, ja que enguany, tots els dorsals per darrera són blancs i no veus de quina categoria es tracta. Intento apretar al màxim però no atrapo a ningú. Em començo a menjar el tarro, em fa ràbia que els tramposos em guanyin, només em queda per davant un corredor que se m'ha col·lat al principi de carrera en el camp, probablement m'hagués guanyat igual, però que em guanyin fent trampes no m'agrada gens! barrino amb la idea... estic al podi i no penso pujar a recullir la copa al costat d'un trampós, quan arribi m'en vaig directe a casa! si senyor!
Però salta la sorpresa a l'arribar, tothom em diu que he guanyat, guanyat jo? però si n'hi havia un per davant!! però ningú l'ha vist arribar!! Surten les classificacions i es confirma, primer lloc a 4:35 del segon en Tolra (Dr Bike) i tercer en Javi (Impuls Medes) a 4:48, bona cursa la d'avui i el que és més important, amb molt bones sensacions, el cos comença a respondre!